Pages

Wednesday, August 29, 2012

5 kunci menghilangkan lemak!

Assalamualaikum semua, bertemu lagi dalam entry yang ke-3 yang akan berkongsi tentang cara atau tips 5 kunci yang akan buat anda berjaya hilangkan lemak-lemak anda! Ramai yang nak buang lemak, nak kurus lepas ternak lemak di hari raya kan? Jom kita ikuti apa 5 tips atau kunci ini!

1. Tetapkan matlamat jangka pendek yang realistik.

Sebagai contoh, jika anda rasa anda tak mampu berlari jauh sebagai salah satu cara anda nak kurangkan lemak-lemak anda, cuba untuk capai matlamat dengan jarak larian yang pendek. Dari hari ke hari anda akan lebih bersemangat untuk terus menambah jarak larian anda dan ini dapat membantu anda untuk membakar lemak-lemak anda!

2. Matlamat jangka pendek mesti membawa anda ke arah matlamat jangka panjang anda!

pastikan bahawa matlamat jangka pendek yang sudah anda tetapkan di langkah pertama anda tadi boleh membawa anda kepada mencapai matlamat utama anda!

3. Adakan jadual latihan atau senaman dan pastikan anda patuhinya!

Susah nak berjaya tanpa disiplin kan? Jadi kalau nak kurangkan lemak, kenalah berdisiplin juga! Tetapkan waktu atau jadual untuk anda senaman dan pastikan anda disiplin dengan jadual itu! hendak 1000 daya tak hendak 1000 dalih.

4. Ambil tahu keadaan badan anda.

Dalam badan kita ada signal yang disampaikan, bila lapar, dapat signal,then kita akan start cari makanan, bila kenyang dapat signal, sendawa pun muncul, dan kalau badan terlalu letih akibat dari senaman, bawa-bawalah berehat!

5. Sentiasa cabar diri anda

Pastikan anda sentiasa cabar diri anda untuk terus perbaiki senaman anda dan terus menghadkan pengambilan lemak!

Anda cuba! kalau berjaya anda gembira! Tak susah pun nak buat semua ni tanpa keluarkan duit yang banyak. yang penting USAHA! dan keinginan dan disiplin! Semoga berjaya!

No comments:

Post a Comment